פתיחת אירוע סינכרוני (Blackboard) ב – Moodle או בפורטל השירות

כללי

פתיחת ארוע סינכרוני בפלטפורמת Blackboard אפשרית בשני האופנים הבאים:

  1. באמצעות המודל – ישירות מתוך פלטפורמת המודל באמצעות הוספת פעילות (מפגש מקוון בלאקבורד).
  2. אירועים חיצוניים (למשתמשים שאינם רשומים בקורס) – דרך פורטל ניהול המערכת (פורטל האירועים בענן).

 

אופציה 1 – באמצעות פלטפורמת המודל

  1. הוספת הפעילות – בקורס שבו נרצה להוסיף את האירוע, יש לעבור ל”מצב עריכה” ללחוץ על “הוספת משאב או פעילות” ביחידת הלימוד הרצויה ובחלון שיפתח נבחר את “מפגש מקוון – בלקבורד” וללחוץ על אישור.
  2. הגדרות הפעילות:
    • מידע תמציתי – כותרת באנגלית בלבד (אשר תופיע לתלמידים) חובה, שם המפגש באנגלית (במידה ולא יוגדר יועתק לשדה זה התוכן המופיע ב”כותרת המפגש”), תיאור.
    • מועד המפגש – עריכת מועד התחלת ארוע לאחר שהוגדר כבר קודם – במידה ונערוך את השדה מועד ההתחלה (ולא הסגירה):  יפתח ארוע חדש במערכת המקום הארוע הקיים ולכן יש להעלות את התוכן מחדש.
    • הקלטה – מוגדר ב”מאפייני מפגש”, אוטומטי – יוקלט בכל מקרה, ללא – לא תתבצע הקלטה, ידני – באמצעות לחיצת המרצה על כפתור ההקלטה. במהלך האירוע ניתן לעצור את ההקלטה ולהמשיכה, במקרה זה תיווצרנה מספר הקלטות אשר תהיינה מקושרות  לאותו ארוע. ניתן את ההקלטות להמיר לקובצי וידאו או אודיו למידע נוסף לחצו כאן.
    • מתן ציון למפגש – ניתן להגדיר בשדה זה ציון על השתתפות (כמו במטלה רגילה), במידה והסטודנט השתתף הוא יקבל את הניקוד המלא.
  3. תצוגה לסטודנט:
    • הקישור להצטרפות יופיע כל עוד האירוע עדיין פעיל. ברגע שהוא מסתיים, לא יופיע קישור להצטרפות, אלא רק להקלטה של האירוע במידה והוגדרה הקלטה בזמן שהאירוע היה פעיל.
    • ניתן להוסיף משבצת (Block) אשר תופיע בכל עמודי הקורס ובה תוצג רשימת כל האירועים בקורס – למידע נוסף לחצו כאן.
  4. זימון משתמשים חיצוניים – לאחר שהוגדר האירוע המערכת מופיע קישור “Guest Link” אותו ניתן לשלוח בדואר אלקטרוני למשתתפים חיצוניים (מומלץ לצרף ללינק זה את ההנחיות להכנת המחשב לאירוע – http://helpdesk.macam.ac.il/?p=1273)
 לצפייה בסרטון הדרכה לחצו כאן

אופציה 2 – באמצעות פורטל הניהול

פורטל הניהול של Blackboard מבוסס על שירות ענן, יש לפנות למחלקת המחשוב/תקשוב במכללה על מנת לקבל את ההרשאות הנדרשות (הרשאת Supervisor).

  1. כניסה לפורטל – יש להיכנס לאתר Blackboard בלינק הבא: https://eu-sas.bbcollab.com – במסך הכניסה יש להקליד את פרטי ההתחברות כפי שסופקו לך על ידי ההמכללה.
  2. הגדרת האירוע – יש ללחוץ על Schedule a Meeting, מומלץ לתת לאירוע שם באנגלית (על מנת לא להיתקל בהמשך בבעיות עריכה). למידע נוסף לגבי העלאת תוכן לחצו כאן.
  3. תזמון – בחלון הבא יש לבחור את התזמון של האירוע (בנוסף קיימות הגדרות מתקדמות נוספות בתפריט).
  4. אישור – לסיום יש ללחוץ על Create the Session.
  5. הפצה למשתתפים:
    • לאחר הגדרת האירוע תקבלו לחשבון המייל שלושה קישורים: קישור לכניסה לאירוע, קישור להפצה במייל לאורחים, הוספת האירוע כ”פגישה” בלוח שנה (Calendar)
    • מידע טכני למשתתפים – מומלץ לצרף לקישור הכניסה לאירוע  את ההנחיות להכנת המחשב לאירוע – http://helpdesk.macam.ac.il/?p=1273
  6. עריכת אירוע שנפתח בעבר: ניתן להיכנס לפורטל בכל עת, יש ללחוץ על Utilities ואז ללחוץ על Meetings ולאחר מכן לסמן את ה V בJava. כעת יש לבחור את האירוע אותו רוצים לערוך ע”י לחיצה על השורה המתאימה עם העכבר. לחיצה על כפתור Edit תאפשר את עריכת האירוע.
    • במידה ונערוך את השדה מועד ההתחלה (ולא הסגירה):  יש להעלות את התוכן מחדש.
    • כל שינוי שנבצע בעריכה (של שם, שם קובץ או כל דבר אחר), יישמר רק אם שם המפגש יהיה באנגלית.
 למדריך העלאת תוכן (קבצים) לאירוע Blackboard לחצו כאן